ПРОГНОЗУВАННЯ ОБСЯГІВ ПРОДАЖУ ТА ГРОШОВИХ ПОТОКІВ ПІДПРИЄМСТВА: ПРИКЛАДНИЙ АСПЕКТ
Серія "Економіка": Проблеми управління підприємством
DOI:
https://doi.org/10.15407/econlaw.2015.03.135Ключові слова:
прогноз, модель, грошовий потік, об’єм продажу, економічний ефект, статистичний метод, економіка підприємстваАнотація
Обґрунтовано прийняття рішення щодо використання авторегресійної моделі для побудови прогнозу, розглянуті її переваги у порівнянні з іншими методами і моделями прогнозування. Проведено оцінку динаміки продажів підприємства по роках за десять років 2005—2014 рр. Дана оцінка продажів і грошових потоків підприємства з лагом. Розраховані значення коефіцієнтів регресії між рядами та рядами з лагами в один рік. Здійснено оцінку продажів і грошових потоків підприємства за моделлю AR. Отримано показники оцінки точності та адекватності прогнозу, які стали підставою для побудови прогнозу продажів грошових потоків підприємства на 2015—2016 рік. Встановлено, що прогнозування економічних показників сприяє прискоренню реакції на зміни в зовнішньому середовищі і, як наслідок, своєчасному стримуванню падіння рівня економічного ефекту, визначенню реально можливих обсягів фінансових ресурсів, джерел їх формування та шляхів використання.
Посилання
Balabanov I.T. Osnovy finansovogo menedzhmenta : Uchebn. posobie. M. : Finansy i statistika, 2000. 527 p.
Yerina A.M. Statystychne modeliuvannia ta prohnozuvannia: Navch. posib. K. : KNEU, 2001. 170 p.
Mochernyi S.V. Ekonomichna entsyklopediia: u 3 tomakh. T.1. K. : Akademiia, 2000. 864 p.
Stelmashchuk A.M. Derzhavne rehuliuvannia ekonomiky : navchalnyi posibnyk. Ternopil : TANH, 2000. 315 p.
Dreval O.Iu. Planuvannia diialnosti pidpryiemstva : konspekt lektsii. Uklad. O.Iu. Dreval. Sumy : Vyd-vo SumDU, 2008. 146 p.
Hrabovetskyi B.Ie. Teoretychni i metodolohichni osnovy ekonomichnoho prohnozuvannia : navch. posib. Osnovy ekonomichnoho prohnozuvannia. Vinnytsia : VF TANH, 2000. URL: http://pulib.if.ua/part/9816