ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У ПОВОДЖЕННІ ІЗ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15407/econlaw.2020.01.087

Ключові слова:

екологічний маркетинг, екологічна культура населення, запобігання утворенню побутових відходів, формування екологічної свідомості

Анотація

Важливу роль у забезпеченні сталого розвитку країни відіграє вирішення проблеми утилізації та зменшення кількості побутових та інших подібних відходів, їх подальшого використання як вторинної сировини та запобігання утворенню. Вирішення цієї проблеми можливе із застосуванням концепції екологічного маркетингу виробниками товарів, торговими посередниками й органами державної влади та управління. Установлено, що значний вплив на забезпечення роздільності відходів та їх повторне використання має екологічна свідомість і звички населення. Визначено, що формування звичок визначено як величиною тарифу на вивезення сміття, так і організацією належної освітньої та інформаційної діяльності державними, громадськими та релігійними організаціями, цільові аудиторії яких є різними. Автори розробили заходи екологічного маркетингу для виробників і торговельних посередників з метою запобігання утворенню побутових та інших подібних відходів.

Посилання

Bublyk M.I. Ekolohichnyi marketynh yak instrument mekhanizmu rozvytku sotsio-ekoloho-ekonomichnoi systemy. Visnyk Natsionalnoho universytetu "Lvivska politekhnika". Seriia "Lohistyka". 2011. No. 706. P. 202-207 [in Ukrainian].

Shaporenko O.I. Ekolohichnyi marketynh yak zaporuka yakosti zhyttia: kontseptsii, stratehiia, rynok. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok. 2019. No. 2. https://doi.org/10.32702/2307-2156-2019.2.6 [in Ukrainian].

Vladymyrova M.S. Formuvannia ekolohichnoho marketynhu na pidpryiemstvi. Molodyi vchenyi. 2016. No. 4 (31). P. 35-38 [in Ukrainian].

Maliei O.V. Udoskonalennia ekonomichnoho instrumentariiu upravlinnia u sferi povodzhennia z tverdymy pobutovymy vidkhodamy na rehionalnomu rivni. Efektyvna ekonomika. 2013. No. 12. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=2567 [in Ukrainian].

Boronos V.H., Shkarupa O.V., Konovalov M.H. Ekolohichna modernizatsiia systemy upravlinnia povodzhennia z tverdymy pobutovymy vidkhodamy v Ukraini na osnovi dosvidu YeS ta Norvehii. Marketynh i menedzhment innovatsii. 2016. No. 2. P. 222-234 [in Ukrainian].

Luca F.A., Ioan C.A. Іmplementation of green marketing in the analysis of municipal waste produced in Romania, correlated with environmental policy management. Environmental Engineering and Management. 2014. Vol. 13. № 12. Р. 3131-3142. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/b1a5/29172af6693c4d40908f5cbaea7f8cab2765.pdf

So W., Chow C., Lee J. (Eds.) Environmental Sustainability and Education for Waste Management. URL: https://www.springer.com/gp/book/9789811391729

Navkolyshnie pryrodne seredovyshche. Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy. URL: http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Environment. Eurostat. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/data/database

Pobutovi vidkhody v Ukraini ta YeS: obsiahy ta stan povodzhennia u 2017 rotsi. Ekonomichnyi dyskusiinyi klub. URL: http://edclub.com.ua/analityka/pobutovi-vidhody-v-ukrayini-ta-yes-obsyagy-ta-stan-povodzhennya-u-2017-roci [in Ukrainian].

Tverdi pobutovi vidkhody v Ukraini: potentsial rozvytku. IFC. URL: https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/504c5765-89d4-4be1-916e-ea27aa94feaf/22.+/.../pdf [in Ukrainian].

Voitsikhovska A., Kravchenko O., Melen-Zabramna O., Pankevych M. Krashchi yevropeiski praktyky upravlinnia vidkhodamy: posibnyk. Za zah. red. O. Kravchenko. Lviv, 2019. 64 p. [in Ukrainian].

Z travnia diiut novi pravyla povodzhennia z pobutovymy vidkhodamy. VHO "Spilka vlasnykiv zhytla Ukrainy". URL: https://spilka.pro/z-travnya-diyut-novi-pravyla-povodzhennya-z-pobutovymy-vidhodamy [in Ukrainian].

Vidpovidalnyi rozvytok. Ofitsiinyi sait PrAT "Karlsberh Ukraina". URL: https://carlsbergukraine.com/#v-dpov-dalniy-rozvitok [in Ukrainian].

Kuzo N.Ie., Kosar N.S., Dudnik B.E. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist u formuvanni pozytyvnoho imidzhu kondyterskoho pidpryiemstva na rynku. Infrastruktura rynku. 2019. Iss. 27. P. 174-181. URL: http://www.marketinfr.od.ua/journals/2019/27_2019_ukr/29.pdf [in Ukrainian].

Tserkva i ekolohiia. Relihiino-informatsiina sluzhba Ukrainy. URL: https://risu.org.ua/ua/index/all_news/community/ecology/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-27

Як цитувати

КУЗЬО, Н., & КОСАР, Н. (2024). ЕКОЛОГІЧНИЙ МАРКЕТИНГ У ПОВОДЖЕННІ ІЗ ПОБУТОВИМИ ВІДХОДАМИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТАЛОГО РОЗВИТКУ УКРАЇНИ. Economics and Law, 56(1), 87–94. https://doi.org/10.15407/econlaw.2020.01.087