МОНІТОРИНГ СТРАТЕГІЙ РОЗВИТКУ ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД УКРАЇНИ В КОНТЕКСТІ ЇХНЬОГО ПОЗИЦІОНУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.15407/econlaw.2020.01.046Ключові слова:
стратегія, регіон, позиціонування, імідж, об’єднані територіальні громади, територія, моніторингАнотація
Висвітлено результати моніторингу стратегій розвитку об’єднаних територіальних громад України в контексті їхнього позиціонування. Подано схематичне уявлення про доцільність позиціонування об’єднаних територіальних громад. За результатами моніторингу стратегій розвитку об’єднаних територіальних громад (ОТГ) України визначено загальну кількість ОТГ у регіонах України, ОТГ, що визначились із необхідністю позиціонування, акценти та передумови їхнього позиціонування. Розраховано частку ОТГ, що мають акценти позиціонування у співставленні до загальної кількості ОТГ регіону. Доведено, що більшість ОТГ визначилися з підґрунтям для позиціонування, проте намагаються охопити усі складові сталого розвитку, що заважає створенню унікального образу тієї чи іншої території, розпорошуючи увагу між економічними, соціальними та екологічними складовими розвитку ОТГ. Аргументовано, що більшість ОТГ тільки починають замислюватись над необхідністю створення позитивного іміджу на основі унікальних характеристик власної території та намагаються робити перші кроки щодо позиціонування.
Посилання
Ustymenko V.A., Zablodska I.V., Burbelo S.О., Zablodska D.V., Saenko P.O. Identification and position of the United Territorials Municipalities: methodical tools. Economics and Law. 2019. No. 1. P. 44-50. https://doi.org/10.15407/econlaw.2019.01.044 [in Ukrainian].
Kotler P. Marketing’s New Paradigm: What’s Really happening Out There. Planning Review. 1992. Vol. 20 (5). P. 50-52.
Carpenter G. Perceptual position and competitive brand strategy in a two-dimensional, 2-Brand market. Management Science. 1989. Vol. 35. No. 9. P. 1029-1044. https://doi.org/10.1287/mnsc.35.9.1029
Dou W., Lim K., Chenting S. Brand positioning strategy using search marketing. Mis Quarterly. 2010. Vol. 34. No. 2. P. 261-279. https://doi.org/10.2307/20721427
Sunduk A.M. Positioning of Trans Carpathian region within the system “State — Global dimension”. Actual Problems of Economics. 2012. Vol. 128. P. 211-218.
Taecharungroj V., Muthuta M., Boonchaiyapruek P. Sustainability as a place brand position: a resident-centric analysis of the ten towns in the vicinity of Bangkok. Place Branding and Public Diplomacy. 2019. Vol. 15. No. 4. P. 210-228. https://doi.org/10.1057/s41254-019-00127-5
Budnikevych I., Romaniuk N. Marketynhovyi pidkhid do pobudovy merezhevykh modelei na rehionalnomu rynku znan. Zbirnyk naukovykh prats ChDTU. Seriia: Ekonomichni nauky. 2019. Iss. 54. P. 52-59. https://doi.org/10.24025/2306-4420.0.54.2019.178527 [in Ukrainian].
Kolomytseva O. Positioning of regions of Ukraine in competitive environment. Proceedings of the 1st International Conference Contemporary Issues in Theory and Practice of Management: CITPM 2016. Czestochawa, Poland (April 21-22, 2016). P. 203-209.
Rohozian Yu., Noskova S. Interregional cooperation as a prerequisite for the economic development of amalgamated territorial communities in Ukraine. Baltic Journal of Economic Studies. 2017. Vol. 3. No. 5. P. 383-390. https://doi.org/10.30525/2256-07422017-3-5-383-390
Metodychni rekomendatsii shchodo formuvannia i realizatsii prohnoznykh ta prohramnykh dokumentiv sotsialnoekonomichnoho rozvytku obiednanoi terytorialnoi hromady: Nakaz Ministerstva rehionalnoho rozvytku, budivnytstva ta zhytlovo-komunalnoho hospodarstva Ukrainy vid 30.03.2016 № 75. URL: http://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0075858-16 [in Ukrainian].
Malenki mrii, velyki peremohy. Zaluchennia hromad do mistsevoho rozvytku: istorii uspikhu Proektu Yevropeiskoho Soiuzu ta Prohramy rozvytku OON "Mistsevyi rozvytok, oriientovanyi na hromadu". Kyiv, 2011. 92 p. [in Ukrainian].