Діяльність Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15407/sofs2023.02.003

Ключові слова:

Національна академія педагогічних наук України, воєнний стан, захист України, науково-методичний та психолого-педагогічний супровід освіти, психологічна допомога постраждалим від воєнних дій, міжнародна інформаційно-просвітницька діяльність, волонтерська допомога

Анотація

У статті висвітлено основні напрями діяльності Національної академії педагогічних наук України (НАПН України) в умовах воєнного стану, запровадженого після повномасштабного вторгнення Російської Федерації. Підкреслено, що з перших днів війни вченими НАПН України висловлено безумовну підтримку керівництву держави та Збройним Силам України, їхнім зусиллям, спрямованим на захист суверенності і незалежності України, та засуджено країну-агресора за порушення принципів і норм міжнародного права щодо гарантій суверенітету і територіальної цілісності України як незалежної держави, жорстоке поводження з мирним населенням, зокрема дітьми, що призводить до численних людських жертв, та, незважаючи на складну ситуацію, висловлено непохитну віру в переможне завершення війни. Зазначено, що роботу відділень і наукових установ НАПН України, крім виконання планових завдань науково-дослідної та експериментальної діяльності, спрямовано на забезпечення активної участі у відсічі російській агресії, координацію роботи вчених щодо розв’язання актуальних проблем наукового супроводу реалізації державної освітньої політики, розвиток фундаментальних і прикладних досліджень та експериментальних розробок у галузі освіти, педагогіки і психології в умовах воєнного стану та з урахуванням потреб повоєнного відновлення держави. Наведено докладну інформацію про основні напрями діяльності НАПН України в умовах воєнного стану: наукові та науково-організаційні заходи; системний науково-методичний супровід освіти, співпрацю з Міністерством освіти і науки України та закладами освіти; експертну діяльність; психологічний супровід освітянської спільноти, надання психологічної підтримки населенню в кризових умовах; міжнародну інформаційно-просвітницьку діяльність і підтримку інформаційної безпеки, волонтерську допомогу.

Посилання

Заява Національної академії педагогічних наук України. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1. https://doi.org/10.37472/SaveUkraine

Слюсаревський М.М. Соціально-психологічний стан українського суспільства в умовах повномасштабного російського вторгнення: нагальні виклики і відповіді: наукова доповідь на засіданні Президії НАПН України 21 квітня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—11. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4124

Кремень В.Г. Про діяльність національної академії педагогічних наук України у 2021 році та завдання на 2022 рік: Наукова доповідь загальним зборам НАПН України 24 травня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—22. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4137

Кремень В.Г. Ще один крок до утвердження вільної європейської України: Звернення до науково-освітньої спільноти. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1. https://doi.org/10.37472/v. naes.2022.4138

Кремень В.Г., Луговий В.Г., Топузов В.М. та ін. Про роботу відділень та наукових установ Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану: наукова доповідь Президії НАПН України 24 березня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—14. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118

КременьВ.Г. Віроломне вторгнення Росії в Україну: виклики і перспективи: виступ на засіданні Президії НАПН України 21 квітня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—3. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4121

Топузов О.М., Засєкіна Т.М. Комплект підручників авторських колективів інституту педагогіки НАПН України для учнів 5-х класів за новим Державним стандартом базової середньої освіти. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—9. https://doi.org/10.37472/v. naes.2022.4140

Топузов О.М., Засєкіна Т.М., Головко М.В., Калініна Л.М. Освітньо-науковий фронт: діяльність Інституту педагогіки НАПН України в умовах воєнного стану. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—7. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4145

Зливков В., Лукомська С. Діти війни: теоретико-методичні і практичні аспекти психологічної допомоги. Київ; Ніжин: Лисенко М.М., 2022. 95 с.

Карамушка Л.М. Психічне здоров’я особистості під час війни: як його зберегти та підтримати: метод. рекомендації. Київ: Ін-т психології імені Г.С. Костюка НАПН України, 2022. 52 с.

Кокун О.М., Мороз В.М., Пішко І.О., Лозінська Н. С. Теорія і практика управління страхом в умовах бойових дій. Київ; Одеса: Фенікс, 2022. 88 с. URL: https://lib.iitta.gov.ua/730971

Освіта в реаліях війни: орієнтири міжнародної спільноти: оглядове видання / За ред. О.М. Топузова, О.І. Локшиної. Київ: Пед. думка. 2022. 66 с. https://doi.org/10.32405/978-966-644-614-8-2022-55

Малиношевський Р.В. Діяльність Інституту проблем виховання НАПН України в умовах воєнного стану. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4131

Кремень В.Г., Луговий В.Г., Топузов В.М. та ін. Діяльність Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану (лютий—серпень 2022 р.). Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. C. 1—38. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4203

Кремень В.Г. Педагогічна наука для розбудови нової країни: За результатами виступу на Міжнародній серпневій педагогічній науково-практичній конференції «Освіта, освітяни — незламні у війні», 18 серпня 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 2. C. 1—6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4201

Слюсаревський М.М., Григоровська Л.В. Психологічна підтримка учасників освітнього процесу в умовах війни. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—7. https://doi.org/10.37472/v. naes.2022.4129

Сисоєва С.О. Війна в Україні. Рефлексії науковців Польщі. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—5. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4120

Ничкало Н.Г., Гордієнко В.П. Наукова діяльність у добу війни: за камертоном серця і любові до Батьківщини. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 1. С. 1—13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4123

Cybal-Michalska A., Kostyło P. Ogólnopolski zjazd pedagogiczny z udziałem pedagogów z Ukrainy. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. Т. 4. № 2. С. 1—13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4213

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-07

Як цитувати

Кремень , В. (2024). Діяльність Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану. Наука та наукознавство, 2(120), 03—22. https://doi.org/10.15407/sofs2023.02.003

Номер

Розділ

Наука України в умовах сучасних викликів і загроз: проблеми і пріоритети розвитку (підсумки та наукові доповіді міжнародного симпозіуму)