Діяльність Національної академії педагогічних наук України в умовах воєнного стану
DOI:
https://doi.org/10.15407/sofs2023.02.003Ключові слова:
Національна академія педагогічних наук України, воєнний стан, захист України, науково-методичний та психолого-педагогічний супровід освіти, психологічна допомога постраждалим від воєнних дій, міжнародна інформаційно-просвітницька діяльність, волонтерська допомогаАнотація
У статті висвітлено основні напрями діяльності Національної академії педагогічних наук України (НАПН України) в умовах воєнного стану, запровадженого після повномасштабного вторгнення Російської Федерації. Підкреслено, що з перших днів війни вченими НАПН України висловлено безумовну підтримку керівництву держави та Збройним Силам України, їхнім зусиллям, спрямованим на захист суверенності і незалежності України, та засуджено країну-агресора за порушення принципів і норм міжнародного права щодо гарантій суверенітету і територіальної цілісності України як незалежної держави, жорстоке поводження з мирним населенням, зокрема дітьми, що призводить до численних людських жертв, та, незважаючи на складну ситуацію, висловлено непохитну віру в переможне завершення війни. Зазначено, що роботу відділень і наукових установ НАПН України, крім виконання планових завдань науково-дослідної та експериментальної діяльності, спрямовано на забезпечення активної участі у відсічі російській агресії, координацію роботи вчених щодо розв’язання актуальних проблем наукового супроводу реалізації державної освітньої політики, розвиток фундаментальних і прикладних досліджень та експериментальних розробок у галузі освіти, педагогіки і психології в умовах воєнного стану та з урахуванням потреб повоєнного відновлення держави. Наведено докладну інформацію про основні напрями діяльності НАПН України в умовах воєнного стану: наукові та науково-організаційні заходи; системний науково-методичний супровід освіти, співпрацю з Міністерством освіти і науки України та закладами освіти; експертну діяльність; психологічний супровід освітянської спільноти, надання психологічної підтримки населенню в кризових умовах; міжнародну інформаційно-просвітницьку діяльність і підтримку інформаційної безпеки, волонтерську допомогу.
Посилання
National Academy of Educational Sciences of Ukraine. (2022). Statement of the National academy of educational sciences of Ukraine. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1. https://doi.org/10.37472/SaveUkraine [in Ukrainian].
Slyusarevskyy, M. (2022). Socio-psychological state of Ukrainian society during the full-scale Russian invasion: urgent challenges and answers: scientifi c report at the meeting of the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, April 21, 2022. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—11. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4124 [in Ukrainian].
Kremen, V. (2022). On the National academy of educational sciences of Ukraine activity in 2021 and the tasks for 2022: Scientifi c report to the General Meeting of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, May 24, 2022. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—22. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4137 [in Ukrainian].
Kremen, V. (2022). One more step to the establishment of a free European Ukraine: Appeal to the scientifi c and educational community. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4138 [in Ukrainian].
Kremen, V., Lugovyi, V., Topuzov, O., et al. (2022). On the activities of divisions and research institutions of the national academy of educational sciences of Ukraine under the martial law: Scientific report to the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, March 24, 2022. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—14. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4118 [in Ukrainian].
Kremen, V. (2022). Russian treacherous invasion in Ukraine: challenges and prospects: speech at the meeting of the Presidium of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, April 21, 2022. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—3. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4121 [in Ukrainian].
Topuzov, O., & Zasiekina, T. (2022). A set of textbooks of the authors’ teams of the Institute of Pedagogy of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine for the 5th grade students according to the new state standard of basic secondary education. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—9. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4140 [in Ukrainian].
Topuzov, O., Zasiekina, T., Holovko, M., & Kalinina, L. (2022). Educational and scientific front: activities of the Institute of pedagogy of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine under martial law. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—7. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4145 [in Ukrainian].
Zlyvkov, V., & Lukomska, S. (2022). Children of war: theoretical-methodical and practical aspects of psychological assistance. Kyiv; Nizhin: Lysenko M.M. [in Ukrainian].
Karamushka, L.M. (2022). Mental health of the individual during the war: how to preserve and support. Kyiv: H.S. Kostyuk Institute of Psychology, the National Academy of Educational Sciences of Ukraine [in Ukrainian].
Kokun, O.M., Moroz, V.M., Pishko, I.O., & Lozinska, N.S. (2022). Theory and practice of fear management in combat conditions. Kyiv; Odesa: Phoenix [in Ukrainian].
Topuzov, O.M., & Lokshina, O.I. (Eds.) (2022). Education in the realities of war: orientations of the international community: review edition. Kyiv: Pedagogichna dumka. https://doi.org/10.32405/978-966-644-614-8-2022-55 [in Ukrainian].
Malynoshevskyi, R. (2022). Activities of the Institute of problems on education of NAES of Ukraine in the conditions of martial law. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4131 [in Ukrainian].
Kremen, V., Lugovyi, V., Topuzov, O., et al. (2022). The activities of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine under the martial law (February— August 2022). Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (2), 1—38. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4203 [in Ukrainian].
Kremen, V. (2022). Pedagogical science for the development of a new country: according to the results of the speech at the International August Pedagogical Scientific and Practical Conference «Education, Educators — Unbreakable in the War», August 18, 2022. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (2), 1—6. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4201 [in Ukrainian].
Slyusarevskyy, M., & Hryhorovska, L. (2022). Psychological support for education process participants the conditions of war. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—7. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4129 [in Ukrainian].
Sysoieva, S. (2022). The war in Ukraine. Reflections of polish scientists. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—5. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4120 [in Ukrainian].
Nychkalo, N. (2022). Traditions and new trends in cooperation of Ukrainian and Polish researchers-pedagogues. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (1), 1—13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4147 [in Ukrainian].
Cybal-Mihalska, A., & Kostylo, P. (2022). 11th Polish Pedagogical Congress with participation of educators from Ukraine. Herald of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 4 (2), 1—13. https://doi.org/10.37472/v.naes.2022.4213 [in Polish].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Наука та наукознавство

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.