До питання про формування всеросійського ринку: український контекст (друга половина ХVІІ ст.)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15407/uhj2022.05.168

Ключові слова:

всеросійський ринок, Україна, Московія, Річ Посполита, Османська імперія, Німеччина, торгові люди

Анотація

Мета статті полягає у висвітленні конкурентної боротьби українців за зарубіжні ринки у другій половині ХVІІ ст.

Методологія дослідження оперта на принципи історизму й детермінізму. Застосовано як загальнонаукові (системного аналізу, синтезу, аналогії, узагальнення), так і спеціальні історичні (критичного опрацювання та зіставлення джерел, компаративності, проблемно-хронологічний) методи.

Наукова новизна. Вперше порушується питання про правомірність тверджень істориків-попередників щодо функціонування всеросійського ринку у зазначений період і переосмислюється роль українців у цьому процесі.

Висновки. Міжнародна ситуація другої половини ХVІІ ст. зумовила цілий ряд кризових економічних і суспільно-політичних явищ у Речі Посполитій та Українській державі, котрі, проте, відкрили сприятливі перспективи для Московії в галузі торгівлі. Водночас торгівельні інтереси українців уряди багатьох країн не брали до уваги. Конкурентна боротьба у цій галузі спонукала торгових людей Гетьманщини шукати й освоювати нові шляхи та ринки для реалізації своєї продукції, зокрема в напрямках Угорщини, Молдавії, Волощини, Прибалтики, Сходу.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-11

Як цитувати

Гуржій, О. (2024). До питання про формування всеросійського ринку: український контекст (друга половина ХVІІ ст.). Український історичний журнал, (5), 168–176. https://doi.org/10.15407/uhj2022.05.168

Номер

Розділ

ДИСКУСІЇ

##category.category##