Борис Григорович Луцький та Україна
DOI:
https://doi.org/10.15407/sofs2018.02.111Ключові слова:
двигун внутрішнього згоряння, двигунобудування, автомобілебудування, літакобудування, конструктор.Анотація
У статті висвітлено внесок видатного конструктора, винахідника, вченого українського походження Бориса Григоровича Луцького в розвиток світового двигуно-, автомобіле- та літакобудування. На основі детальних даних доведено, що наприкінці XIX – у першій половині XX ст. він був одним із найвідоміших конструкторів і винахідників Європи. Показано, що хоча основним місцем його винахідницької та конструкторської діяльності була Німеччина, він постійно пропонував свої проекти для реалізації насамперед на батьківщині. Встановлено, що за заслуги перед вітчизною Б.Г. Луцький у 1903 році був нагороджений орденом Святого Станіслава, а в 1906 році йому було присвоєно звання спадкового почесного громадянина Російської імперії. Б.Г. Луцький до кінця життя не прийняв громадянства іншої держави. Після закінчення громадянської війни він постійно шукав шляхи для повернення на батьківщину, хотів служити Україні не з-за кордону, а проживаючи на рідній землі.
Посилання
Ausstellung technischer Arbeitsbehelfe für das Kleingewerbe. Prager Tagblatt, 1894, vol. 18, issue 300, pp. 8–9.
Szkólnik, L. (1912). Die Taube mit zwei Motoren. Der Motorwagen, vol. 15, issue 6, pp. 133–135.
Les Automobiles Loutzky. Le Chauffeur. Lockert, Louis. Éditeur scientifique. 25 Octobre 1899, pp. 384–390.
The Loutzky motor-voiturette. The Motor-car journal, 1900, col. 2, issue 53, p. 13.
Handels-Register. Beilage der Berliner Börsen-Zeitung, 1907, issue 566, p. 19.
Kladova, H. The inventor of motors. Newspaper “Machine engineer”, 1998, February 25 [in Ukrainian].
The designer from Berdyansk. Newspaper “Azov boulevard”, 2005, June 19 [in Russian].
Sarnatskyi, О.P. (2009). Their names are the fame of the Zaporizhzhia region. Scientific works of historic faculty of the Zhaporizhzhia National University, XXV, 225–229 [in Ukrainian].
Supf, P. (1935). Das Buch der deutschen Fluggeschichte: Vorkriegszeit, Kriegszeit, Nachkriegszeit bis 1932. P. Supf. – Klemm, vol. 2, 640 p.
Schaar, G. (1889). Gasmotor von Lutzky. GWF; das Gas- und Wasserfach, vol. 32, no 34, p. 1092.
Güldner, H. (1903). Das Entwerfen und Berechnen der Verbrennungsmotoren: Handbuch für Konstrukteure und Erbauer von Gas- und Ölkraftmaschinen. Berlin, J. Springer, 546 p.
Supf, P., Brütting, G. (1958). Das Buch der deutschen Fluggeschichte: Vorkriegszeit, Kriegszeit, Nachkriegszeit bis 1932. Drei Brunnen Verlag, Stuttgart, vol. 2, 736 p.
The Russian State Military and Historic Archive, form 803, register 1, case 1036. A letter of B.G. Slutskiy to prince P.N. Yengalychev, sheets 41а, 41а (св), 41б, 41б (св) [in Russian].
The Russian State Military and Historic Archive, form 803, register 1, case 1036. A report of major general Fabricius to the Chief Engineering Department, sheets 37–40, 42–49 [in Russian].
Consul General Frank H. Mason. The potato as a source of wealth in Germany. Consular Reports, 1903, vol. 72, no 272, pp. 32–39.
The Russian State Archive of the Naval Fleet, form 417, register 5, case 23330. Awarding engineer B.G. Slutskiy for the invention of oil engine and alcohol motors, 21 sheets.
“The Car” road census. The Car Illustrated: A Journal of Travel by Land, Sea, & Air. London, 1906, vol. 16, issue 208, p. 399.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Наука та наукознавство

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.