Погляд в минуле, або як Г.М. Добров упроваджував результати наукових досліджень

Автор(и)

  • Н. Б. Ісакова ДУ «Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г.М. Доброва НАН України» https://orcid.org/0000-0001-9632-8067

DOI:

https://doi.org/10.15407/sofs2019.02.043

Ключові слова:

управлінська кваліфікація, підготовка кадрів, ефективність наукових підрозділів, впровадження наукових результатів, дослідження і розробки, проект ICSOPRU.

Анотація

Статтю присвячено проблемі ефективності наукових досліджень і впливу управлінської компетентності вчених на керівництво науковими колективами на рівні організацій і окремих підрозділів. Історико-наукознавчий аналіз організації системи підготовки керівних кадрів АН УРСР у 1980-х роках дозволив сформулювати необхідні умови для підвищення ефективності навчальних програм для керівників у наукових організаціях. Доведено, що зміст, форма і методи підготовки повинні враховувати специфіку діяльності людини в науці, освітній рівень учнів і будуватися на попередньому вивченні конкретних ситуацій в організації та в управлінні дослідженнями і розробками. Обов’язковими умовами навчання керівників у науці повинні бути адаптивність навчальних програм, залучення учасників навчання до процесу підготовки, використання інтерактивних методів, короткостроковість і формування зворотного зв’язку. Управлінська підготовка керівних кадрів науки є платформою та дослідницьким полігоном для спеціалістів із питань наукової політики, управління та організації наукової праці.

Посилання

Mikulinskiy, S., Rodnyi, I. (1966). Science as a subject of special studies. Problems of philosophy, 5, 25–38 [in Russian].

Dobrov, G.M. (1966). Science about science. Kiev: Naukova dumka [in Russian].

Mikulinskiy, S., Rodnyi, I. (1968). The place of science studies in the system of sciences. Problems of philosophy, 6, 33–42 [in Russian].

Dobrov, G.M., Tonkal, V.E., Savelyev, A.A., Malitsky, B.A. (1987). The science and technology potential: the structure, dynamics, effectiveness. Kiev: Naukova dumka, 347 [in Russian].

Trufanova, E.O., Yakovleva, A.F. (2015). Social roles of a scientist, from “escapist” to “manager”. Problems of philosophy, 3, 72–82 [in Russian].

Mirskaya, E.Z. (2010). A man in science: sociological discourses of the 20th century. Sociology of science and technology, vol. 1, issue 4, 26–45 [in Russian].

Pelz, D., Andrews, F. (1973). Scientists in organizations. Productive climates for researchand development. Moscow: Progress, 472 [in Russian].

UNESCO. International Comparative Study on the Management, Productivity, and Effectiveness of Research Teams and Institutions (ICSOPRU), 1971-1989. Ann Arbor, MI: Inter-university Consortium for Political and Social Research, 2006-01-12. Retrieved from https://www.icpsr.umich.edu/icpsrweb/ICPSR/studies/9471

Dobrov, G.M., Pelykh, V.M., Stogniy, B.S. et al. (1985). Normative and methodic guidelines of the system for professional development of senior officials and specialists of the Academy of Sciences of the Ukr.SSR. Kiev: Naukova dumka, 204 [in Russian].

Organization of management in a research institution. Naukova dumka[in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-10-07

Як цитувати

Ісакова, Н. Б. (2019). Погляд в минуле, або як Г.М. Добров упроваджував результати наукових досліджень. Nauka Ta Naukoznavstvo, (2(104), 43–54. https://doi.org/10.15407/sofs2019.02.043

Номер

Розділ

До 90-річчя Геннадія Михайловича Доброва