МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД

Автор(и)

  • Ганна ОЛЕКСЮК Науково-навчальний інститут підприємництва і перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-3180-4664
  • Йосиф ХРОМ’ЯК Науково-навчальний інститут підприємництва і перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0003-3136-4301
  • Назарій ПОПАДИНЕЦЬ Науково-навчальний інститут підприємництва і перспективних технологій Національного університету «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-7556-6135

DOI:

https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.07.067

Ключові слова:

стратегічний план розвитку територіальних громад, маркетингова стратегія територіальних громад, інструменти регіонального і територіального маркетингу, стратегічні й оперативні цілі, маркетинг територій, проблемно-пріоритетний підхід, соціально-економічний розвиток.

Анотація

Досліджено основні підходи щодо стратегічного планування в територіальних громадах України на основі окремих стратегічних планів їх розвитку у Волинській, Івано-Франківській, Львівській та Тернопільській областях. Визначено загальні тенденції стратегічного планування в територіальних громадах, окремі недосконалі підходи до формування основних, оперативних цілей та завдань стратегій.

Сьогодні виникла нова об’єктивна реальність – воєнні дії та відбудова країни після перемоги. Це виклик, наслідком якого є необхідність змінювати методичні підходи до комплексного економічного і просторового планування в територіальних громадах на основі прийнятого нового законодавства й нормативного регулювання. Обґрунтовано потребу у формуванні дієвого інструменту реалізації стратегій щодо застосування деталізованих механізмів досягнення цілей і виконання завдань запланованих сценаріїв і загального бачення розвитку громад. Запропоновано методологічний підхід до розробки маркетингових стратегій для територіальних громад як інструменту реалізації стратегічних планів їх розвитку, у тому числі з урахуванням змін, зумовлених вимогами післявоєнного часу. Управління територіальними громадами на засадах маркетингу, яке має відбуватися на основі оцінювання сприйняття товару «територіальна громада» різними цільовими групами (населенням, бізнесом, відвідувачами, інвесторами), буде більш ефективним при застосуванні особливостей функціонування кожної групи як відповідного споживчого сегмента послуг громади. Сформовано умовну схему, за якої територіальні громади можуть розробити і прийняти маркетингову стратегію як один з документів загального комплексу концептуального, просторового, стратегічного планування, що забезпечить більшу визначеність напрямів розвитку в розрізі цільових аудиторій, вказуючи на реальні інструменти, механізми, програми виконання завдань і заходів стратегічного розвитку територіальних громад у визначеному часі.

Посилання

Berdanova O., Vakulenko V. Strategic planning of local development. Kyiv, 2012, available at: despro.org.ua/media/articles/04_book_berdanova_vakulenko_ctrateg_chne_planuvann.pdf [in Ukrainian].

Shults S.L. Economic space of Ukraine: formation, structuring and management. Lviv, 2010 [in Ukrainian].

Budnikevych I. Municipal marketing: theory, methodology, practice. Chernivtsi, 2012 [in Ukrainian].

Oleksyuk H.V., Popadynets N.M., Samotiy N.S. Managing territorial communities based on territorial marketing: theoretical-methodological aspects. Regional Economy, 2021, No. 3 (101), pp. 15-27 [in Ukrainian].

Sustainable endogenous growth of the regions of Ukraine in conditions of decentralization. I.Z. Storonyanska (Ed.). Lviv, 2019, available at: ird.gov.ua/irdp/p20190009.pdf [in Ukrainian].

Budnikevych I.М., Havrysh I.І. Territorial marketing concept as a basis of formation and increase of territories attraction of the regions. Regional Economy, 2016, No. 3 (81), pp. 76-85 [in Ukrainian].

Oleksyuk H., Kuibida S., Lysyak N., Popadynets N. Organization of territorial development planning in the context of decentralization of public administration: combination of integrated, spatial and economic approaches. Economy of Ukraine, 2021, No. 11, pp. 23-38 [in Ukrainian].

Smerichevskyi S.V., Sibruk V.L. Strategic aspects of place marketing in conditions of decentralization in Ukraine. Black Sea Economic Studies, 2018, Vol. 26 (2), pp. 55-59 [in Ukrainian].

Hrynchuk N. Formation of territorial marketing strategies. Kyiv, 2014, available at: regionet.org.ua/files/08.Territorial_Marketing_Grynchuk_Materials_UA.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

26.06.2024

Як цитувати

ОЛЕКСЮК, Г., ХРОМ’ЯК, Й., & ПОПАДИНЕЦЬ, Н. (2024). МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГІЯ ЯК ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУ РОЗВИТКУ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАД. Економіка України, 65(7 (728), 67–88. https://doi.org/10.15407/economyukr.2022.07.067

Номер

Розділ

Проблеми регіонального розвитку і децентралізації