ВЕНЧУРНИЙ БІЗНЕС В УКРАЇНІ ТА ЦИФРОВІ ІННОВАЦІЙНІ ХАБИ ЯК ІНСТИТУТ ЙОГО РОЗВИТКУ

Автор(и)

  • Михайло ДИБА ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» https://orcid.org/0000-0003-2007-9572
  • Юлія ГЕРНЕГО ДВНЗ «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» https://orcid.org/0000-0002-4929-0411

DOI:

https://doi.org/10.15407/economyukr.2021.06.036

Ключові слова:

діджиталізація; венчурний бізнес; венчурний капітал; інвестиційні фонди; цифрова трансформація

Анотація

Експертні дослідження свідчать, що посилення тенденцій цифровізації, зокрема, застосування цифрових технологій у процесі розвитку інноваційного бізнесу в країнах Європи, дозволить додатково отримувати понад 110 млрд євро щороку протягом наступних п’яти років. Профільні фахівці зазначають, що подібні цифрові трансформації доцільно впроваджувати на базі спеціалізованих екосистем –– хабів, учасниками яких є широкий спектр стартапів, представники малого і середнього бізнесу, науковці та дослідники, консультанти з питань цифровізації та управління цифровим бізнесом, представники великого бізнесу, акселератори та інвестори. Спільна діяльність усіх цих суб’єктів формує синергетичний ефект для інноваційного розвитку.
В основу розвитку венчурного бізнесу покладено залучення належного обсягу фінансових ресурсів, а також ряд інших консультаційних і менторських послуг. Однак специфіка такої підтримки залежить від етапу, на якому перебуває венчурний бізнес. Посівний раунд фінансування характеризується потужним фінансовим ризиком для безпосередніх інвесторів, що зумовлено поверненням інвестицій та отриманням прибутку лише в довгостроковій перспективі. Натомість саме на початковому етапі створення венчурного бізнесу часто виникають проблеми організаційного характеру, пов’язані з оформленням бізнес-планів і остаточним добором команди, зокрема, налагодженням цифрових компетенцій. У межах раундів А і В відбувається підтримка венчурного бізнесу, який уже має готовий інноваційний продукт і певну аудиторію користувачів-ентузіастів. Однак при цьому виникає нагальна потреба в комерціалізації інновації. Венчурний стартапер усе ще має проблеми з монетизацією результатів своєї діяльності, розбудовою концепції інноваційного продукту-лідера.
Масштабування виробництва інноваційної продукції вимагає значних удосконалень, пов’язаних з додатковими маркетинговими дослідженнями пріоритетів цільової аудиторії на глобальному рівні, необхідністю бізнес-планування. Цифровий інноваційний хаб виступає платформою для формування синергічних кроссекторальних партнерств, що закладають основу для розбудови інноваційного бізнесу.

Посилання

Gerken L., Whittaker W. The Little Book of Venture Capital Investing: Empowering Economic Growth and Investment Portfolios. New York, Wiley, 2014.

Fishbourne R., Malone M. Founding Funders. Forbes, May 29, 2000, available at: www.forbes.com/asap/2000/0529/145.html

Shylepnytskyi P., Halushka M. Perspectives of venture industry development in Ukraine. Investment: Practice and Experience, 2017, No. 1, pp. 55-58, available at: www.investplan.com.ua/pdf/1_2017/12.pdf [in Ukrainian].

Geissbauer R., Schrauf S., Koch V., Kuge S. Industry 4.0 - Opportunities and Challenges of the Industrial Internet. pwc, December, 2014, available at: www.pwc.nl/en/assets/documents/pwc-industrie-4-0.pdf

Kulchytskyy O. Innovation hubs, as the ecosystem to develop Smart Companies. Agency of European innovations, 2021, available at: aei.org.ua/innovacijni-habi-yak-ekosistema-rozvi/ (accessed on: 14.03.2021) [in Ukrainian].

Isaacson W. Innovators: How a Group of Hackers, Geniuses, and Geeks Created the Digital Revolution. Kyiv, Nash format, 2017 [in Ukrainian].

Scholz T. Uberworked and Underpaid: How Workers Are Disrupting the Digital Economy. Cambridge, UK, Polity Press, 2017.

Hagen R. The End of Ownership: Personal Property in the Digital Economy. Science and Public Policy, 2018, Vol. 45, Iss. 1, pp. 137-139, available at: academic.oup.com/spp/issue/45/1

doi.org/10.1093/scipol/scx033

Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. Crowdfunding: tapping the right crowd. Journal of Business Venturing, 2014, Vol. 29, Iss. 5, pp. 585-609, available at: papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=1578175

doi.org/10.1016/j.jbusvent.2013.07.003

Bernstein S., Giroud X., Townsend R. The impact of venture capital monitoring. Journal of Finance, 2016, No. 71 (4), pp. 1591-1622

doi.org/10.1111/jofi.12370

Block J., Fisch C., Obschonka M., Sandner P. A personality perspective on business angel syndication. Journal of Banking Finance, 2019, Vol. 100, pp. 306-327

doi.org/10.1016/j.jbankfin.2018.10.006

Xi G., Block J., Lasch F., Robert F., Thurik R. Mode of Entry into Hybrid Entrepreneurship: New Venture Start-Up versus Business Takeover. International Review of Entrepreneurship, 2018, Vol. 16 (2), pp. 217-240, available at: www.econstor.eu/bitstream/10419/174014/1/dp11104.pdf

Jin L., Madison K., Kraiczy N.D., Kellermanns F.W., Crook T.R., Xi J. Entrepreneurial Team Composition Characteristics and New Venture Performance: A Meta-Analysis. Entrepreneurship Theory and Practice, 2017, Vol. 41 (5), pp. 743-771

doi.org/10.1111/etap.12232

Baark E., Naubahar Sh. From Trade Hub to Innovation Hub: The Role of Hong Kong's Innovation System in Linking China to Global Markets. Innovation: Management, Policy & Practice, 2006, Vol. 8, No. 1-2, pp. 193-209

doi.org/10.5172/impp.2006.8.1-2.193

Kraus K. Innovative habs as a platform of economic growth: foreign experience and new opportunities for Ukraine. Competitiveness of the National Economy, Kyiv, Taras Shevchenko National University of Kyiv, 2015, pp. 193-197 [in Ukrainian].

Bazhal Yu., Bakumenko V., Bondarchuk I. Information Economy. The Role of Information in the Formation of a Market Economy. Kyiv, K.I.S., 2004, pp. 33-57 [in Ukrainian].

Kononova K. Information Economics: Modeling of Evolutionary Processes. Kharkiv, V. N. Karazin Kharkiv National University, 2015 [in Ukrainian].

Dyba M., Gernego Iu. Digitalization of economy: international expirience and possibilities of development in Ukraine. Finance of Ukraine, 2018, No. 7, pp. 50-63 [in Ukrainian].

doi.org/10.33763/finukr2018.07.050

Badri G., Panchenko Ye., Rudukha N. Global determinants and models of innovations financing. The International Economic Policy, 2018, No. 1 (28), pp. 7-32 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

30.07.2024

Як цитувати

ДИБА, М., & ГЕРНЕГО, Ю. (2024). ВЕНЧУРНИЙ БІЗНЕС В УКРАЇНІ ТА ЦИФРОВІ ІННОВАЦІЙНІ ХАБИ ЯК ІНСТИТУТ ЙОГО РОЗВИТКУ. Економіка України, 64(6 (715), 36–49. https://doi.org/10.15407/economyukr.2021.06.036

Номер

Розділ

Нові технології