ГЛОБАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПОТЕНЦІАЛ РОЗВИТКУ РИНКУ КРАУДФАНДИНГУ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.15407/economyukr.2020.02.066Ключові слова:
краудфандинг; фандрейзинг; соціальні інвестиції; добробут; краудфандингова платформаАнотація
Посилення глобалізаційних тенденцій у сучасному суспільстві зумовили появу нових вимог до конкурентоспроможності суб’єктів бізнесу. Зокрема, особливого значення набуває пошук додаткових фінансових ресурсів для реалізації соціальних та бізнес-проектів. Отже, затребуваними стають дослідження проявів краудфандингу, специфіки функціонування глобального, регіональних та національних ринків. Актуалізація прикладних аспектів краудфандингу спричинила появу низки досліджень заданої тематики у працях зарубіжних та вітчизняних авторів. Проте не вирішеними залишаються питання систематизації досліджень специфіки функціонування та видових характеристик краудфандингового ринку в сучасних умовах, що і зумовило мету статті. Обґрунтовано порівняльні характеристики сутності та ключових видових характеристик краудфандингу. Уточнення понятійного апарату зроблено в контексті виокремлення структурних складових і функціональних проявів краудфандингу. Проаналізовано тенденції розвитку глобального ринку краудфандингу. Обґрунтовано прояви та характеристики його регіональних ринків, зокрема, проаналізовано специфіку європейського ринку краудфандингу. Наведено приклади краудфандингових платформ, які формують основу для пришвидшення розвитку національного ринку краудфандингу Німеччини. Обґрунтовано прояви краудфандингу в Україні: наведено приклади, розглянуто специфіку функціонування найбільших вітчизняних краудфандингових платформ («Велика Ідея» та Na Starte) та в цілому ринку краудфандингу. Зроблено висновки щодо потенціалу розвитку глобального та вітчизняного ринків краудфандингу.
Посилання
Giles M. Friends indeed. Megachange: The world in 2020. D. Franklin (Ed.), J. Andrews (Ed.). Moscow, Mann, Ivanov & Ferber, Eksmo, 2013 [in Russian].
Rheingold H.A. Slice of Life in My Virtual Community. Informatik.uk, available at: www.informatik.uk/gnomic/rheingold.html (accessed on: 18.02.2018).
Hippel E. Democratizing Innovation, available at: web.mit.edu/evhippel/www/democ1.htm (accessed on: 18.02.2018).
Howe J. Crowdsourcing: Why the Power of the Crowd Is Driving the Future of Business. Moscow, Alpina Publisher, 2012 [in Russian].
Belleflamme P., Lambert T., Schwienbacher A. Crowdfunding: Tapping the right crowd. Journal of Business Venturing. 2014, Vol. 29, pp. 585-609.
doi.org/10.1016/j.jbusvent.2013.07.003
Schwienbacher A., Larralde B. Crowdfunding of small entrepreneurial ventures. SSRN Electronic Journal. 2010, available at: papers.ssrn.com/sol3/ Delivery.cfm/SSRN_ID1699183_code301672.pdf (accessed on: 18.02.2018).
doi.org/10.2139/ssrn.1699183
Mollick E. The dynamics of crowdfunding: An exploratory study. Journal of Bussiness Venturing. 2013, Vol. 29, Iss. 1, pp. 1-16.
doi.org/10.1016/j.jbusvent.2013.06.005
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2020 Державна установа "Інститут економіки та прогнозування Національної академії наук України"

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.