ОЦІНКА РИЗИКУ В УПРАВЛІННІ РОЗВИТКОМ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ

Автор(и)

  • Людмила ЗАВІДНА Київський національний торговельно-економічний університет

DOI:

https://doi.org/10.15407/economyukr.2018.06.013

Ключові слова:

ризик; оцінка ризиків; підприємства готельного бізнесу; якісний аналіз; кількісний аналіз; ймовірність банкрутства; п’ятифакторна модель Альтмана; господарський ризик

Анотація

В умовах нестабільної, швидко мінливої ситуації необхідно враховувати всі можливі наслідки зміни кон'юнктури ринку, в тому числі і дій конкурентів. Висока міра ризику приводить до необхідності пошуку шляхів штучного зниження можливих наслідків впливу ризику на зміну умов реалізації функціонування бізнесу. Тому основне призначення оцінки ризику полягає у забезпеченні власників бізнесу інформацією, необхідною для прийняття відповідних рішень, а також у передбаченні заходів щодо захисту від можливих втрат.
Гнучка система фінансового менеджменту на підприємстві готельного бізнесу має оперативно реагувати на будь-які зміни в його діяльності, що особливо актуально в сучасних умовах і практично неможливо без використання ефективних методів оцінки ризику банкрутства. Для прогнозування кризи та оцінки можливого банкрутства підприємств готельного бізнесу, визначення рівня ризику здійснено оцінку фінансового стану 21 підприємства готельного господарства з 10 областей України (Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Закарпатської, Львівської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Чернігівської) та Києва за 2015 р. з використанням п’ятифакторної моделі Альтмана.
У ході оцінки стратегії готельних підприємств за даною моделлю було визначено, що, з урахуванням наявних умов ризику, більшість досліджуваних підприємств реалізують стратегії не досить ефективно. Економічний потенціал відповідних підприємств є низьким, а ризик банкрутства – високим. У трьох готельних підприємств одержано показники наближені до нормативу, тобто їх стратегію розвитку можна вважати задовільною.
Для запобігання банкрутству підприємствам готельного бізнесу з високим ризиком пропонуємо впроваджувати фінансові інструменти, які б дозволяли відшкодовувати збитки в разі виникнення ризикових подій.
Зростання вартості бізнесу буде максимальним, якщо менеджмент сформує стратегію і поставить цілі для досягнення балансу в тріаді "зростання компанії – прибутковість – ризики", але при цьому необхідно ефективно використовувати наявні ресурси.

Посилання

Makhovikova G.A., Kas'yanenko T.G. Analiz i Otsenka Riskov v Biznese [Analysis and Assessment of Risks in Business]. Moscow, PH Yurait, 2015 [in Russian].

Boulton R.E., Libert В.D., Samek S.M. Cracking the Value Code: How Successful Businesses Are Creating Wealth in the New Economy. NY, Harper Business, 2000.

Zahorodnii A.G., Voznyuk G.L., Smovzhenko T.S. Finansovyi Slovnyk [Financial Dictionary]. Kyiv, Znannya, KOO, 2000 [in Ukrainian].

Rogov M. I pribyl', i ubytok - ot neopredelennosti [Both profit and loss - from uncertainty]. Risk: Rynok. Informatsiya. Snabzhenie. Konkurentsiya - Risk: Market. Information. Supply. Competition, 1994, No. 3-4, pp. 83-88 [in Russian].

Grabovyi P.G. et al. Riski v Sovremennom Biznese [Risks in Modern Business]. Moscow, ALANS, 1994 [in Russian].

Khokhlov N.V. Upravlenie Riskom [Risk Management]. Moscow, UNITI-DANA, 2003 [in Russian].

Upravlenie Sovremennoi Kompaniei [Management of a Modern Company]. B. Mil'ner, F. Lis (Eds.). Moscow, INFRA-M, 2001 [in Russian].

Illyashenko S.M. Ekonomichnyi Ryzyk [Economic Risk]. Kyiv, Center for Educational Literature, 2004 [in Ukrainian].

Klymenyuk M.M., Bryzhan' I.A. Upravlinnya Ryzykamy v Ekonomitsi [Risk Management in the Economy]. Kyiv, Prosvit, 2000 [in Ukrainian].

Shegda A.V., Holovanenko M.V. Ryzyky v Pidpryemnytstvi: Otsinyuvannya ta Upravlinnya [Business Risks: Evaluation and Management]. A.V. Shegda (Ed.). Kyiv, Znannya, 2008 [in Ukrainian].

Luk'yanova V.V., Holovach T.V. Ekonomichnyi Ryzyk [Economic Risk]. Kyiv, Akademvydav, 2007 [in Ukrainian].

Queiroz L. Risk management strategies for the hospitality industry, available at: www.hotelinteractive.com/article.aspx?articleID=1099.

Meyer D. Setting the Table: The Transforming Power of Hospitality in Business. New York, Harper Paperbacks, 2008.

Skibyts'kui O.M. Stratehichnyi Menedzhment [Strategic Management]. Kyiv, Center for Educational Literature, 2006 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

10.10.2024

Як цитувати

ЗАВІДНА , Л. (2024). ОЦІНКА РИЗИКУ В УПРАВЛІННІ РОЗВИТКОМ ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ. Економіка України, 61(6(679), 13–25. https://doi.org/10.15407/economyukr.2018.06.013

Номер

Розділ

Управління економікою: теорія і практика