ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМИ РЕСУРСАМИ ДЛЯ ЕКОНОМІЧНИХ РЕФОРМ

Автор(и)

  • Леонід КІСТЕРСЬКИЙ Донецький національний університет імені Василя Стуса; Інститут міжнародного ділового співробітництва https://orcid.org/0000-0001-5993-763X
  • Тетяна ЛИПОВА Інститут міжнародного ділового співробітництва https://orcid.org/0000-0001-8507-3214

Ключові слова:

державний борг; гарантований державою борг; фіскальні ризики; дефіцит бюджету; державні запозичення; активні операції державного бюджету; дефіцитно-боргове коригування; внутрішні та зовнішні державні зобов’язання

Анотація

В Україні розпочато реформу з децентралізації системи державного управління, яка передбачає забезпечення ефективного місцевого самоврядування, значне посилення управлінської та фінансової спроможності його органів. Сучасний досвід успішних економік показує, що дотримання законів, серед іншого, має приводити до формування в державі економічних підойм через справедливу сплату податків. Міжнародні фінансові ресурси (МФР) відіграють роль важливого інструменту розвитку країни, що сприяє впровадженню в країні-реципієнті інституційних реформ, розвитку ключових секторів економіки, реформуванню законодавства та іншим ринковим перетворенням, створюючи основу для припливу в країну інвестиційного капіталу і посилення взаємодії із світовою економікою. Підписання Угоди про асоціацію між Україною та ЄС надало нам можливість налагодження співпраці в галузі залучення МФР для економічних реформ шляхом запровадження децентралізованої системи управління (ДСУ) міжнародними ресурсами, як це було зроблено в Польщі та багатьох інших країнах, що вступили або планують вступити до ЄС. ДСУ в основному полягає в переданні зобов’язань і відповідальності за укладення контрактів від Представництва ЄС до бенефіціара, тоді як за ЄС залишаються загальна відповідальність і контроль за результатами виконання програм. Основна відповідальність за отримання та використання ресурсів лежатиме не на донорах, а на самій країні-реципієнті, яка самостійно планує потреби в зовнішніх ресурсах і розробляє плани залучення та використання цих коштів, узгоджуючи їх з донорами.

Посилання

Danylenko A.I. Posylennya derzhavnykh pidoim efektyvnogo vykorystannya finansovykh resursiv [Strengthening of state’s levers of efficient use of financial resources]. Ekonomika Ukrainy – Economy of Ukraine, 2015, No. 4, pp. 28–35 [in Ukrainian].

Blair T. Shlyakh [A Journey]. Кyiv, Tempora, 2011 [in Ukrainian].

Ukrains’kyi tyzhden’ [Ukrainian Week], 2016, No. 23 (447), available at: tyzhden.ua/Politics/167067 [in Ukrainian].

Kisters’ky L., Plotnikov O. Shlyakhy ta instrumenty evrointegratsii [Ways and instruments of European Integration]. Holos Ukrainy – Voice of Ukraine, 2012, March 23, p. 5 [in Ukrainian].

Kisters’ky L.L., Lypova T.V. Mizhnarodna Tekhnichna Dopomoga: Shlyakhy Pidvyshchennya Efektyvnosti [International Technical Assistance: Ways to Increase Efficiency]. Kyiv, The publication of the EU Delegation to Ukraine, 2010 [in Ukrainian].

Lypova T.V., Kolosova V.P. Derzhavne upravlinnya zovnishnimy (predaksesatsiinymy) resursamy: dosvid Pol’shchi [State management of external (before the access) resources: the experience of Poland]. Finansy Ukrainy – Finances of Ukraine, 2013, No. 2, pp. 83–92 [in Ukrainian].

Kistersky L., Prigmore K., Sics U., Lypova T. Donor Development Resources – Aid Programming and Implementation Guide. Kyiv, Publishing House “Kyiv University”, 2012.

Heyets V.M. Do pytannya zastosuvannya pidkhodiv “planu Marshalla” dlya Ukrainy [To the question of application of the approaches of the “Marshall plan” in Ukraine]. Ekonomika Ukrainy – Economy of Ukraine, 2015, No. 4, pp. 6–11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

15.10.2024

Як цитувати

КІСТЕРСЬКИЙ , Л., & ЛИПОВА , Т. (2024). ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ МІЖНАРОДНИМИ РЕСУРСАМИ ДЛЯ ЕКОНОМІЧНИХ РЕФОРМ. Економіка України, 60(2(663), 24–36. вилучено із https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/economyukr/article/view/2017-02-2

Номер

Розділ

Управління економікою: теорія і практика