МАРКЕТИНГОВО-ЛОГІСТИЧНИЙ КОМПЛЕКС ТОВАРОПРОВІДНОЇ СИСТЕМИ

Автор(и)

  • Наталія ПАРХАЄВА Київський національний торговельно-економічний університет

Ключові слова:

маркетинг, логістика, інтеграція, товаропровідна система, механізм формування маркетингово-логістичного комплексу

Анотація

Статтю присвячено пошуку підходів до вирішення проблеми узгодження взаємодії складових елементів товаропровідної системи шляхом інтеграції стратегій маркетингу та логістичних концепцій у межах єдиного комплексу, що має забезпечити значне підвищення ефективності ланцюга постачань відповідно до сучасних ринкових вимог.
Огляд наукових джерел свідчить про те, що на даний час залишається недостатньо розвинутими теорія та методологія формування ефективної товаропровідної системи на основі комплексного застосування інструментарію маркетингу і логістики. В економічній літературі простежується увага науковців до поєднання маркетингово-логістичних аспектів у загальну теоретичну концепцію, однак сам механізм формування маркетингово-логістичного комплексу як основа забезпечення ефективності товаропровідної системи ще недостатньо розроблений і вимагає свого рішення. У зв’язку з чим мета статті полягає в обгрунтуванні основних складових механізму розробки та впровадження інтегрованого маркетингово-логістичного комплексу в межах товаропровідної системи.
Результати дослідження вітчизняних виробничо-торговельних підприємств в сегменті FMCG дозволили виокремити основні внутрішні проблеми у процесі формування маркетингово-логістичної організаційної структури, а також запропонувати механізм інтегрованого комплексу товаропровідної системи з визначенням основних етапів розроблення та оптимізації бізнес-процесів, що в логічній послідовності узагальнено в матеріалах статті.
Застосування запропонованого механізму формування маркетингово-логістичного комплексу дозволить вирішити проблеми, які виникають у процесі розбудови товаропровідних систем, і забезпечить більшу ефективність функціонування підприємств.

Посилання

Zhabina S.B., Polyanskaya Ya.V. Integratsiya marketinga i logistiki kak faktor povysheniya konkurentosposobnosti optovo-posrednicheskikh firm [The integration of marketing and logistics as a factor to increase the competitiveness of wholesale-mediatory companies]. Ross. Predpr. – Russ. Business, 2005, No. 5 (65), pp. 73–79 [in Russian].

Nalyvaiko A.P., Reshetnyak T.I., Evdokymova N.M. et al. Strategiya Pidpryemstva: Adaptatsiya Organizatsii do Vplyvu Svitovykh Suspil’no-Ekonomichnykh Protsesiv, za red. A.P. Nalyvaika [Enterprise’s Strategy: Adaptation of Organizations to the Influence of World Socio-Economic Processes], edited by A.P. Nalyvaiko. Kyiv, KNEU, 2013 [in Ukrainian].

Zubtsova M.V. Marketologistika – instrument povysheniya konkurentosposobnosti i snizheniya zatrat [Marketologistics is a tool to increase the competitiveness and to decrease the expenses]. Ekon. i Upravl. – Econ. and Managem., 2011, No. 4 (77), pp. 154–157 [in Russian].

Stel’mashenko O.O. Funktsional’na Integratsiya Marketyngu i Logistyky [The Functional Integration of Marketing and Logistics]. Lviv, Nat. Univ. “Lviv. Politekh.”, 2011, pp. 126–127 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

21.10.2024

Як цитувати

ПАРХАЄВА , Н. (2024). МАРКЕТИНГОВО-ЛОГІСТИЧНИЙ КОМПЛЕКС ТОВАРОПРОВІДНОЇ СИСТЕМИ. Економіка України, 59(4(653), 122–133. вилучено із https://nasu-periodicals.org.ua/index.php/economyukr/article/view/2016-04-11

Номер

Розділ

без розділу