ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТИ ЗА ДОПОМОГОЮ АНАЛІЗУ ОХОПЛЕННЯ ДАНИХ НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО ЦЕНТРУ МАГНІЇ (АЛЖИР)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.15407/economyukr.2024.05.093

Ключові слова:

метод аналізу охоплення даних; ефективність освіти; пандемія COVID-19; осередки ухвалення рішень

Анотація

Ефективність — це фундаментальна концепція, яка передбачає досягнення більшого з меншими ресурсами. У галузі освіти ефективність означає використання менших або навіть обмежених ресурсів для отримання бажаних результатів навчання. Проте вимірювання ефективності освіти є складним завданням, яке потребує використання відповідних методів. Одним з таких методів є аналіз охоплення даних (Data Envelopment Analysis –– DEA) — непараметричний метод, який широко застосовують у різних галузях, зокрема в освіті, охороні здоров’я і банківській справі. Ця система базується на дослідницьких операціях, здатних надати користувачам варіанти стратегії досягнення оптимальної ефективності.

Метою цієї роботи є використання DEA для розрахунку ефективності Університетського центру Магнії протягом у період пандемії COVID-19 шляхом порівняння різних інститутів цього центру. Використання DEA в цьому дослідженні дає можливість особам, які ухвалюють рішення, виробити ефективну стратегію і уникнути непотрібних витрат.

Результати дослідження свідчать, що два осередки ухвалення рішень (Decision-Making Unit –– DMU), а саме магістратура з права і бакалаврат з технологічних наук, не працюють з повною ефективністю. З використанням аналізу даних визначено необхідні зміни для досягнення повної ефективності. Для порівняння використано такі DMU: магістратури з економіки, арабських мов і літератур, магістратура з технології. Показано, що середня ефективність у орієнтації на вхід становила 94 %, тоді як у орієнтації на вихід — 92 %, при цьому було прийнято, що ефекти масштабу є різними. Ці висновки вказують на можливість підвищення ефективності роботи Університетського центру Магнії.

Посилання

Alharbi, H. (2015). Internal and External Efficiency of the Saudi Education System. International Journal of Humanities and Social Science. Vol. 5. No. 8(1). URL: https://www.ijhssnet.com/journal/index/3215

Duan, S. (2019). Measuring university efficiency: An application of data envelopment analysis and strategic group analysis to Australian universities. Benchmarking: An International Journal. Vol. 26. Iss. 4. P. 1161-1173. https://doi.org/10.1108/BIJ-10-2017-0274

Ergulen, A., Ünal, Z., Harmankaya, I. (2021). Data Envelopment Analysis and Efficiency Analysis of Higher Education Institutions: Example of Selçuk University. Konuralp Journal of Mathematics. Vol. 9. Iss. 1. P. 201-208. URL: https://www.researchgate.net/publication/351195651_Data_Envelopment_Analysis_and_Efficiency_Analysis_of_Higher_Education_Institutions_Example_of_Selcuk_University

Evenstad, S. (2017). “Be Excellent and Do More with Less”: A Paradox behind Job Burnout Threatening Organizational Sustainability. International Journal of Systems and Society. Vol. 2. Iss. 2. P. 52-67. https://doi.org/10.4018/IJSS.2015070104

Fotova Čiković, K., Martinčević, I., Lozić, J. (2022). Application of Data Envelopment Analysis (DEA) in the Selection of Sustainable Suppliers: A Review and Bibliometric Analysis. Sustainability. Vol. 14. Iss. 11. P. 66-72. https://doi.org/10.3390/su14116672

Halkos, G., Tzeremes, N., Kourtzidis, S. (2010). A DEA approach for measuring university departments’ efficiency. MPRA Paper. No. 24029. URL: http://mpra.ub.uni-muenchen.de/24029/

IÇöz, C., Sönmez, H. (2015). Measuring the Relative Efficiencies of Statistics Departments in Turkey Using Data Envelopment Analysis. Alphanumeric Journal. Vol. 3. Iss. 1. P. 41-50, URL: https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/19239

Johnes, J., Portela, M., Thanassoulis, E. (2017). Efficiency in education. Journal of the Operational Research Society. Vol. 68. Iss. 4. P. 331‑338. https://doi.org/10.1057/s41274-016-0109-z

Khan, B., Pai, P., Kachwala, T. (2020). Data Envelopment Analysis – Is BCC model better than CCR model? Case of Indian Life Insurance companies. Management Review. Vol. XXXVIII. Iss. 1. P. 17-35. URL: https://management-review.nmims.edu/wp-content/uploads/2020/01/MR%201-17-35.pdf

Lai, H., Shi, H., Zhou, Y. (2020). Regional technology gap and innovation efficiency trap in Chinese pharmaceutical manufacturing industry. PLOS ONE. 2020. May 20. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0233093

Lockheed, M., Hanushek, E., Policy, H. (1994). Concepts of educational efficiency and effectiveness. URL: https://www.researchgate.net/publication/44820444_Concepts_of_educational_efficiency_and_effectiveness

Martorana, M. (2007). Jargon Alert: Pareto Efficiency. Region Focus. Winter. P. 8. URL: https://fraser.stlouisfed.org/title/econ-focus-federal-reserve-bank-richmond-3941/winter-2007-476936/jargon-alert-504048

Mojahedian, M., Mohammadi, A., Abdollahi, M., Kebriaeezadeh, A., Sharifzadeh, M., Asadzandi, S., Nikfar, S. (2020). A review on inputs and outputs in determining the efficiency of universities of medical sciences by data envelopment analysis method. Medical Journal of the Islamic Republic of Iran. 34. URL: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7456438/

Rosenmayer, T. (2014). Using Data Envelopment Analysis: A Case of Universities. Review of Economic Perspectives. Vol. 14. Iss. 1. P. 34-54. https://doi.org/10.2478/revecp-2014-0003

Thanassoulis, E., Kortelainen, M., Allen, R. (2012). Improving envelopment in Data Envelopment Analysis under variable returns to scale. European Journal of Operational Research. Vol. 218. Iss. 1. P. 175-185. https://doi.org/10.1016/j.ejor.2011.10.009

##submission.downloads##

Опубліковано

30.05.2024

Як цитувати

БЕНЛЕББАД, М. (2024). ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОСВІТИ ЗА ДОПОМОГОЮ АНАЛІЗУ ОХОПЛЕННЯ ДАНИХ НА ПРИКЛАДІ УНІВЕРСИТЕТСЬКОГО ЦЕНТРУ МАГНІЇ (АЛЖИР). Економіка України, 67(5(750), 93–102. https://doi.org/10.15407/economyukr.2024.05.093

Номер

Розділ

Проблеми освіти