СМАРТ-ПРОМИСЛОВІСТЬ: ПЕРСПЕКТИВИ І ПРОБЛЕМИ
Ключові слова:
смарт-промисловість, Індустрія 4.0, смарт-підприємство, промисловий інтернет речей, кіберфізичні виробничі системи, інформаційно-комунікаційні технології, «великі дані»Анотація
У статті розглянуто сучасні тенденції в розвитку виробничих систем, пов’язані з реалізацією принципів четвертої промислової революції та перехо-дом до смарт-промисловості.Первинна ланка смарт-промисловості – смарт-підприємство – являє со-бою кіберфізичну виробничу систему, яка має можливість за допомогою про-мислового інтернету речей відстежувати і контролювати функціонування зна-рядь виробництва і виробничий персонал, а також використовувати «великі дані», що збираються, для точного налаштування на споживачів, підвищення продуктивності праці, вдосконалення технологічних процесів і поліпшення якості продукції.У системі смарт-промисловості «розумні» підприємства взаємозв’язані з дослідниками, розробниками, постачальниками, дистриб’юторами, спожива-чами та ін. через інформаційно-комунікаційні технології, завдяки чому форму-ється глобальна цифрова платформа для поліпшення координації та підвищен-ня активності участі усіх партнерів як в окремих ланцюгах, так і в цілих мере-жах створення вартості.Високий потенціал смарт-промисловості як мережі смарт-підприємств підтверджується практикою ряду відомих у світі компаній. При цьому найбі-льші вікна можливостей відкриваються для скорочення часу науково-виробничого циклу, зменшення простоїв устаткування, зниження затрат на йо-го обслуговування і витрат на утримання запасів, а також для автоматизації розумової праці.Повна реалізація потенціалу смарт-промисловості залежить від успіхів у подоланні бар’єрів на шляху її розвитку: технічних (проблем з комп’ютерними мережами, їх сумісністю і безпечністю), економічних (високих витрат накопи-чення та реновації цифрового капіталу, проблем у сферах зайнятості та дохо-дів, у тому числі з причин зміни характеру робіт і різкого підвищення ролі STEM-персоналу), інституційних (проблем з формуванням нових організацій-них рутин і у принципі сприятливого інституційного середовища).Якщо зазначені бар’єри вдасться подолати, то в цілому перспективи смарт-промисловості у світі мають багатообіцяючий вигляд. У найближче де-сятиріччя виробництва, що реалізують технології промислового інтернету речей, можуть скласти більшість у світовій обробній промисловості.
Посилання
Zbarazska L.O. Neoindustrializatsiya v Ukraini: kontsept natsional’noi modeli [Neoindustrialization in Ukraine: concept of national model]. Ekonomika promyslovosti – The Economy of Industry Journal, 2016, No. 3, pp. 5–32 [in Ukrainian].
Lazi H., Fettke P., Kemper H.-G., Feld T., Hoffmann M. Business & Information Systems Engineering, 2014, Vol. 6, No. 4, pp. 239–242.
Schwab К. The Fourth Industrial Revolution. What It Means and How to Respond. Foreign Affairs, 2015, 12 December.
Industrial Internet of Things: Cybermanufacturing Systems. S. Jeschke, C. Brecher, H. Song, D. Rawat (Еds.). Switzerland, Springer International Publishing, 2017.
Evans P., Annunziata M. Industrial Internet: Pushing the Boundaries of Minds and Machines. Fairfield, CT, General Electric Co., 2012.
Yin S., Kaynak O. Big Data for Modern Industry: Challenges and Trends. Proceedings of the IEEE, 2015, Vol. 103, No. 2, pp. 136–143.
Hu H., Wen Y., Chua T.-S., Li X. Towards scalable systems for big data analytics: A technology tutorial. IEEE Access, 2014, Vol. 2, pp. 652–687.
Baily M. N., Manyika J. Is Manufacturing “Cool” Again? Project Syndicate, 2013, available at: www.project-syndicate.org/commentary/skills-and-workers-in-the-new-age-of-manufacturing-by-martin-n--baily-and-james-manyika?barrier=accessreg.
Auschitzky E., Hammer M., Rajagopaul A. How big data can improve manufacturing. McKinsey & Company, 2014, available at: www.mckinsey.com/business-functions/operations/our-insights/how-big-data-can-improve-manufacturing.
Jagadish H. V., Gehrke J., Labrinidis A. et al. Big Data and Its Technical Challenges. Exploring the inherent technical challenges in realizing the potential of Big Data. Communications of the ACM, 2014, Vol. 57, No. 7, pp. 652–687.
Manyika J., Chui M., Bughin J. et al. Disruptive technologies: Advances that will transform life, business, and the global economy. McKinsey Global Institute, 2013.
Holtgrewe U. New new technologies: the future and the present of work in information and communication technology. New Technology, Work and Employment, 2014, Vol. 29, No. 1, pp. 9–24.
Davisa J., Edgarb T., Porterc J., Bernadend J., Sarli M. Smart manufacturing, manufacturing intelligence and demand-dynamic. Computers and Chemical Engineering, 2012, Vol. 47, pp. 145–156.
Bughin J., Manyika J. Measuring the full impact of digital capital. McKinsey Quarterly, 2013, July.
Moore G. Cramming More Components onto Integrated Circuits. Proceedings of the IEEE, 1998, Vol. 86, No. 1, pp. 82–85.
Nelson R., Winter S. Evolyutsionnaya Teoriya Ekonomicheskikh Izmenenii [An Evolutionary Theory of Economic Change]. Moscow, Delo, 2002 [in Russian].
Chang, H.-J. Bad Samaritans: The Myth of Free Trade and the Secret History of Capitalism. New York, Bloomsbury Press, 2008.
Brynjolfsson E., McAfee A., Spence M. New World Order: Labor, Capital, and Ideas in the Power Law Economy. Foreign Affairs, 2014, Vol. 93, No. 4.
Karabarbounis L., Neiman B. The Global Decline of the Labor Share. The Quarterly Journal of Economics, 2014, Vol. 129, No. 1, pp. 61–103.
Basu K., Bourguignon F., Lin J.Y. A New Year’s Development Resolution. Project Syndicate, 2016, available at: www.project-syndicate.org/commentary/update-development-policy-inequality-by-kaushik-basu-et-al-2016-12.
Kochhar R. A Global Middle Class Is More Promise than Reality. Pew Research Center, 2015, available at: www.pewglobal.org/2015/07/08/a-global-middle-class-is-more-promise-than-reality/.
Reiman M., Ruckriegel C. (Lead authors). Road2CPS. Priorities and Recommendations for Research and Innovation in Cyber-Physical Systems. Steinbeis-Europa-Zentrum, Steinbeis-Edition, 2017.
Duhigg C., Bradsher K. How the U.S. Lost Out on iPhone Work. The New York Times, 2012, Januari 21, available at: www.nytimes.com/2012/01/22/business/apple-america-and-a-squeezed-middle-class.html?_r=1&hp=&pagewanted=all.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Економіка України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.