СТРАТЕГІЧНІ ПІДХОДИ ДО АКТИВІЗАЦІЇ АКАДЕМІЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В СУЧАСНИХ МЕГА-УНІВЕРСИТЕТАХ: ПЕРСПЕКТИВИ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • І.Е. Новікова Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • О.І. Жилінська Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • В.Л. Осецький Київський національний університет імені Тараса Шевченка
  • О.Р. Бедюх Київський національний університет імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.15407/scine16.06.003

Ключові слова:

стратегія, академічне підприємництво, університети, інтелектуальна власність, трансфер технологій, малі інноваційні підприємства.

Анотація

Вступ. Наразі науково-дослідна діяльність є провідною в найбільш рейтингових університетах світу, адже вона
орієнтована на отримання нових знань, тоді як освітню діяльність спрямовано безпосередньо на використання отриманих знань. Проте в Україні розвиток академічного підприємництва не набув належного рівня.
Проблематика. Втілення ідеї активізації інноваційно-інвестиційного руху в університетах України передбачає
апгрейд наявної інноваційно-орієнтованої інфраструктури та розроблення реального плану дій для тих закладів, у
яких наявні матеріально-технічне та інтелектуальне підґрунтя.
Мета. Обґрунтувати стратегічні підходи до комерціалізації дослідницької продукції в сучасних мега-університетах,
що загалом передбачає активізацію провадження дослідницької діяльності у контексті просвітництва міжнародного
академічного підприємництва як імперативу розвитку високотехнологічної, експорторієнтованої та соціальновідповідальної моделі економіки.
Матеріали й методи. Використано методи економічного (зокрема PEST- і SWOT-аналізи) та логіко-структурного
аналізу, методи порівняння, синтезу, прогнозування, теоретичного узагальнення, а також економіко-статистичні
методи аналізу фактичних даних.
Результати. Сформульовано рекомендації та дієві кроки щодо примноження небюджетних джерел фінансування
університетської інноваційно-дослідницької діяльності в Україні, зокрема через підняття прибутковості об’єктів інтелектуальної власності та створення малих інноваційних підприємств.
Висновки. Одержані результати дозволять сформувати стратегічні принципи розроблення нової методичної парадигми комерціалізації результатів інтелектуальної праці в університетах з урахуванням тенденцій розвитку світової
та особливостей вітчизняної наук

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-12

Як цитувати

Новікова, І., Жилінська, О., Осецький, В., & Бедюх, О. (2024). СТРАТЕГІЧНІ ПІДХОДИ ДО АКТИВІЗАЦІЇ АКАДЕМІЧНОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА В СУЧАСНИХ МЕГА-УНІВЕРСИТЕТАХ: ПЕРСПЕКТИВИ УКРАЇНИ. Science and Innovation, 16(6), 3–17. https://doi.org/10.15407/scine16.06.003

Номер

Розділ

General Problems of Modern Research and Innovation Policy