Встановлення закономірностей обробки дисків у псевдозрідженому шарі абразиву
DOI:
https://doi.org/10.15407/knit2023.06.062Ключові слова:
диск, зношування абразивного зерна, псевдозріджений шар абразивуАнотація
У даній роботі встановлені основні закономірності обробки дисків у псевдозрідженому шарі абразиву. Дослідження проводилися на установці АПС-600А при обробці дисків у псевдозрідженому шарі абразиву. При обробці дисків застосовувалося абразивне зерно групи 24А, 63С і суміші абразивних зерен 24А63+24А20 (50 %+50 %). Зернистість абразивних зерен змінювалася в діапазоні № 20…№ 80. Оброблювані диски виготовлялися з сплавів ВТ3-1, ВТ-9, ЭИ698-ВД, сталі 45 HRC 38…45, і алюмінієвого сплаву Д1Т. Окружна швидкість деталей . Максимальна витрата повітря ¾ 2000 Нм3/ч. Тиск зріджуючого абразив повітря у повітропадаючій камері ¾ 5…6 кПа. Диск занурювали у зріджений шар абразиву на глибину, (0.2…1.2) Rд радіуса диска. Установлено закономірності залежності знімання різних матеріалів з оброблюваної поверхні дисків від швидкості деталі, зернистості й марки абразивного зерна. Експериментально встановлена залежність зношування абразивного зерна від швидкості деталі й від її положення по висоті шару абразиву, що дозволило призначати раціональні режими обробки дисків у псевдозрідженому шарі абразиву. Установлено основні закономірності обробки дисків у псевдозрідженому шарі абразиву, а також визначено вплив основних параметрів процесу обробки на продуктивність і стійкість абразивного зерна. Експериментально встановлені основні закономірності процесу обробки дисків у псевдозрідженому шарі абразиву, що дозволяють визначати основні параметри, технологічні умови й режими фінішної операції виготовлення деталей.Посилання
Agishev B. M. (1977). Application of surface plastic deformation methods to increase the fatigue strength of aircraft GTE compressor disks. Probl. Strength, № 3, 114-119.
https://doi.org/10.1007/BF01532499
Gonchar N. V., Yatsenko V. K., Pavlenko D. V. (2004). Endurance of the rim part of compressor disks made of heat-resistant alloy EI698-VD at operating temperatures. Bull. Engine Engineering, № 3, 20-23.
Kartashev B. N., Rodichenko A. E. (1976). Vibroprocessing of GTE disks. Aviation industry, № 3, 23-25.
https://doi.org/10.1108/eb041229
Kachan A. Ya., Ulanov S. A. (2018). Hardening treatment of rotor parts of the GTE axial compressor. Proc. Dnipro State Technical University (Technical Sciences). Thematic issue: Machines and plastic deformation of metal. Kamianske: DSTU, 307 p.
Kachan A. Ya., Ulanov S. A. (2019). Improving the durability of compressor disks made of titanium alloys by processing in a fluidized layer of abrasive. New materials and technologies in metallurgy and machine-building, № 2, 31-37.
https://doi.org/10.15588/1607-6885-2019-2-5
Petukhov A. N. (1983). Fatigue resistance of compressor disks. Probl. strength. № 4, 84-87.
https://doi.org/10.1007/BF01522437
Sakhno A. G. (1993). Optimization of the regime of ultrasonic hardening of the rim part of the compressor disks. Aviation industry, № 2, 12-13.
Yatsenko V. K. (1990). Evaluation of the fatigue strength of the intergroove protrusions of the compressor disks. Aviation industry, № 11, 24-26.
Kachan A., Ulanov S., Berezovsky E. (2015). Echnological support of the gas-turbine engine parts bearing capacity by plastic deformation. Metallurgical and Mining Industry, № 11, 183-187.
Mattingly J. D., Heiser W. H., Pratt D. T. (2002). Aircraft Engine Design (Second Ed.). Reston, Amer. Inst. Aeronautics and Astronautics, 687 p.