Проблеми комплексного оцінювання наукового результату

Автор(и)

  • Борис Антонович Маліцький доктор економічних наук, професор, директор Державної установи «Інститут досліджень науково-технічного потенціалу та історії науки ім. Г.М. Доброва НАН України» https://orcid.org/0000-0001-5312-6828

DOI:

https://doi.org/10.15407/visn2023.09.024

Анотація

У статті показано, що оцінювання наукових результатів має ґрунтуватися на визначенні змісту конкретного внеску вченого у світову науку та наукові інновації, а не на маніпуляції кількісними показниками публікаційної активності. Інформаційні системи наукових баз даних доцільно використовувати лише як додаток до якісної експертної оцінки, а також для наукознавчого аналізу окремих проблем розвитку науки. Перехід до змістового якісного оцінювання потребує кардинальної перебудови системи обліку наукових результатів на рівні країни і науково-дослідних організацій через створення відповідних реєстрів наукових досягнень.

Посилання

UNESCO Science Report: the race against time for smarter development; executive summary. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000377250

Council conclusions on research assessment and implementation of open science. https://www.consilium.europa.eu/media/56958/st10126-en22.pdf

Coalition for advancing research assessment. https://coara.eu/

Agreement on reforming research assessment. СoАRA. https://coara.eu/agreement/the-agreement-full-text/

O’Grady C. ‘Quietly revolutionary’ plan would shake up the way U.K. universities are evaluated. Proposals to reform Research Excellence Framework take aim at inequity in science. Science.News. 16 June 2023. https://doi.org/10.1126/science.adj2805

Ukraine Recovery Plan. Education and Science (project as of August 3, 2022). https://uploads-ssl.webflow.com/621f88db25fbf24758792dd8/62d81570d6b09563fac7ffde_Education%20and%20science.pdf

Yegorov I.Yu., Zhukovych І.A. Evaluation of the Results of Researchers’ Activities: New Trends. Nauka naukozn. 2023. (2): 42—58. https://doi.org/10.15407/sofs2023.02.042

Dobrov G.M., Tonkal V.E., Savelyev A.A., Malitsky B.A. et al. Nauchno-tekhnicheskiy potentsial: struktura, dinamika, effektivnost (Scientific and technical potential: structure, dynamics, efficiency). Kyiv: Naukova Dumka, 1987 (in Russian).

Grigoriev V.I., Myakishev G.N. Sily v prirode (Forces in nature). Moscow: Nauka, 1978 (in Russian).

Newton I. Philosophiæ Naturalis Principia Mathematica. Moscow: Nauka, 1989 (in Russian).

Park M., Leahey E., Funk R.J. Papers and patents are becoming less disruptive over time. Nature. 2023. 613: 138—144. https://doi.org/10.1038/s41586-022-05543-x

Dobrov G.M. Nauka o nauke. Vvedeniye v obshcheye naukovedeniye (Science about science. Introduction to the general science of science). Moscow: Nauka, 1966 (in Russian).

Yurchenko Yu. Ukraine and the Empire of Capital: From Marketization to Armed Conflict. London: Pluto Press, 2018. https://doi.org/10.2307/j.ctv7h0tq7

Маlitsky В.А. The National Academy of Sciences of Ukraine: the Phenomenon of Statehood and the Creator of New Knowledge. Nauka naukozn. 2018. (4): 3—32. https://doi.org/10.15407/sofs2018.04.003

Chernyshova E.R., Guziy N.V., Lyakhotskyi V.P. et al. Terminolohichnyi slovnyk z osnov pidhotovky naukovykh ta naukovo-pedahohichnykh kadriv pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity. Kyiv, 2014.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-26

Як цитувати

Маліцький, Б. А. (2023). Проблеми комплексного оцінювання наукового результату. Вісник Національної академії наук України, (9), 24–36. https://doi.org/10.15407/visn2023.09.024