Інноваційний підхід до розрахунку вартості послуг з паркування транспортних засобів
DOI:
https://doi.org/10.15407/scin16.06.095Ключові слова:
завантаження, майданчики для паркування, показник зональності, тариф, транспортні засобиАнотація
Вступ. Аналіз стану системи паркування транспортних засобів в Україні свідчить, що організаційні, нормативно-правові та фінансові умови її функціонування не відповідають потребам учасників дорожнього руху, вимогам користувачів та європейським практикам.
Проблематика. Через перевантаження вулично-дорожньої мережі великих міст України транспортними засобами виникає необхідність обґрунтування та визначення показників зональності для встановлення відповідної вартості послуг за користування майданчиками для платного паркування.
Мета. Розробка показників зональності при розрахунку вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів.
Матеріали та методи. Використано загальнонаукові та спеціальні методи економічної теорії та наукового пізнання: системного, порівняльного аналізу тощо.
Результати. Визначення рівня завантаження денних майданчиків для платного паркування транспортних засобів дозволило виділити три зони. Більша частина майданчиків потрапила до зони І та зони ІІ через рівень їхнього завантаження понад 60 %. Розроблено показники зональності для розрахунку вартості послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів. При оцінці пріоритету впливу факторів на показник зональності використано шкалу відносної важливості Т. Сааті. Визначено, що зональність є головним фактором впливу на крок коефіцієнту коригування тарифу для платного паркування транспортних засобів. Результати розрахунків показали, що крок коригування тарифу має складати 0,4.
Висновки. Розробку можна використовувати в роботі підприємств комунального господарства, що забезпечують надання послуг з паркування транспортних засобів, зокрема, при підготовці та поданні розрахункових матеріалів та документів для формування тарифів на послуги з користування денними майданчиками для платного паркування транспортних засобів.
Посилання
Borovikov, V. P. (1998). Popular introduction to the program STATISTICA. Moscow: ComputerPress. URL: http://www.analitika.kz/images/aa1234.pdf (Last accessed: 23.09.2018).
Bureeva, N. N. (2007). Multidimensional statistical analysis using the “STATISTICA” software. Educational and methodical material on the advanced training program “Application of software in scientific research and teaching mathematics and mechanics”. Nizhniy Novgorod. URL: http://www.unn.ru/pages/issues/aids/2007/57.pdf (Last accessed: 19.09.2018)
Illyashenko, N. S. (2011). Organizational and economic bases of innovative marketing of industrial enterprises. Sumy: “Publisher SumDU”.
Saati, T. (1993). Making decisions. Method of analysis of hierarchies. Moscow: Radio and communication.
The Law of Ukraine “On Road Traffic” №3353-XII (1993). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/3353-12 (Last accessed: 26.08.2018).
The Law of Ukraine “On Improvement of Human Settlements” № 2807-IV (2005). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-15 (Last accessed: 27.08.2018).
The Law of Ukraine “On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Regarding the Reform of the Vehicle Parking Field” №2262-VIII (2017). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2262-19 (Last accessed: 27.08.2018).
The resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On Approval of Vehicle Parking Rules” № 1342 (2009). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1342-2009-%D0%BF (Last accessed: 26.08.2018).
The resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine “On approval of the procedure for the formation of tariffs for services for the use of places for paying parking vehicles” № 258 (2010). URL: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2582010-%D0%BF/ (Last accessed: 06.09.2018).
The State Building Regulations. Planning and building urban and rural settlements: DBN 360-92**(2011). Kyiv: LLC “LIGA: LAW”.